So you wish to sound like Him?

Har börjat lyssna in mig på Sonic Syndicate´s 4e platta "We rule the Night" och kan konstatera att det finns en del starka låtar på skivan.
Men det har blivit väldigt väldigt kommersiellt....och det kan man väl förstå att även dom vill tjäna pengar på det dom gör.
Men det stör mig lite att det på vissa spår knappt går att höra alls att det är Sonic Syndicate...har väl till viss del med ny vokalist att göra men inte bara.
Det är väldigt få låtar på skivan som låter som de har gjort tidigare... Personligen tycker jag att "Burn this City" är den som är mest lik deras tidigare sound.
Den är även min favoritlåt på plattan tillsammans med "Revolution Baby", "Turn it up" och den ultrasmöriga ""My own Life".
Men så till låten som stör mig mest på skivan, den heter "Miles Apart" och utöver några growls i bakgrunden så går det verkligen inte att urskilja att det är Sonic Syndicate.
Det låter faktiskt mer som H.I.M i stilen dock inte riktigt i sången.
Inget ont om H.I.M eller om låten heller för den delen...tror det hade varit en kanonlåt om H.I.M hade gjort den men det är inte så häär jag vill att Sonic Syndicate ska låta :(

Lägger in några länkar här till dom som vll lyssna...dels till H.IM och dels till låten jag pratar om.
Lägger även in en länk till en äldre låt med Sonic Syndicate för den som är Nyfiken på hur jag tycker att dom ska låta ;)

Sonic Syndicate- Miles Apart http://www.youtube.com/watch?v=z6YXUc67tV0

H.I.M-Killing Loneliness http://www.youtube.com/watch?v=CQ9JdDAbKH0

Sonic Syndicate- Denied http://www.youtube.com/watch?v=0t0FGyhB6C8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0